×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیم و امیدهای کرونایی

این روزها سخت می گذرد چرا که ویروسی به نام کرونا تمام مراودات خانوادگی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و حتی آموزشی را بر هم زده است.

ویروسی به نام کرونا که با نام علمی کووید ۱۹ شناخته می شود در کنار زیر سوال بردن

تمام یافته ها و دانش بشری موجب سردر گمی محافل علمی و پزشکی شده است چون هر روز با علایم و مشهوداتی جدید نمود پیدا می کند.

در کنار ترس بی شمار از ابتلای به این ویروس ، خیلی موارد دیگر به شکلی واضح مشاهده شد که تا زمان شیوع گسترده آن مستور و مستتر بود.

سختی کار کادر درمانی ، کمبود تجهیزات حتی در ساده ترین شکل آن یعنی ماسک ، فداکاری های بسیاری از اقشار مختلف جامعه ، دستگیری از خانواده ها و افراد آسیب پذیر و …همه و همه زاییده این ویروس منحوس بود و است و خواهد بود.

آنچه در این میان بیشتر حائز اهمیت است لجام گسیختگی بازار اقتصادی جامعه از نظر تامین مایحتاج اصلی مردم در این آشفته روزگار است ، افزایش سرسام آور قیمت اقلام و ملزومات بهداشتی مثل : مواد ضد عفونی کننده ، ماسک ، گان و حتی تجهیزات پزشکی و البته کمبود دارو و سوء استفاده خاینانه عده ای در احتکار و قاچاق این اقلام ، جزو زشتی ها و نحوست های این ایام است.

توأم بودن سختی های درمان بیماران کرونایی و گرانی و تورم افسار گسیخته ، بار بسیار سنگینی را بر روی دوش مردم تحمیل کرده است و وعده و وعیدهای مسوولان برای گشایش اقتصادی و کاهش تورم جامه عمل نپوشیده و روز به روز هم بدتر می شود و صدالبته آنچه بیشتر و بیشتر اتفاق می افتد ایجاد شکاف و فاصله طبقاتی بالا بین فقیر و غنی در جامعه است.

باید فکری کرد بر این حال نزار مردم و جامعه تا بیش از این شاهد آشفتگی های فکری و اقتصادی و به تبع آن شکست فرهنگی نباشیم.

آنچه امروز در جامعه ما در حال شکل گیری است نظام ارباب و رعیتی است که پس از سالها منسوخ شدن دوباره جان می گیرد.

با یک گشت و گذار ساده در خیابان ها و محله ها ، افزایش تکدّی گری ، جمع آوری ضایعات، زباله گردی ( حتی توسط بانوان ) و بعضی کارهای نابهنجار و غیر قانونی قابل مشاهده است .

کرونا ویروس بهانه ای شد برای شناخت بهتر افراد ، مسوولین و جامعه از این نظر که چقدر آمادگی برای مقابله با مشکلات ناگهانی دارند و اینکه چه اندازه هماهنگی و تعامل برای حل مشکلات و همیاری وجود دارد و البته از نطر افکار عمومی باید این را سنجید و نمره داد و به زعم نگارنده کارنامه قابل قبولی در این مورد دستگیرمان نخواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.