×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 5 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نخستین جشنواره داستان کوتاه تحت عنوان شهر من به دوزبان فارسی و ترکی در سلماس

به گزارش عصر سلماس، ادره کتابخانه های عمومی شهرستان سلماس و به همت محفل ادبی پیام‌‌یار کتابخانه شهید بهشتی شهرستان سلماس و با مساعدت شورای شهر،نخستین جشنواره داستان کوتاه تحت عنوان( شهر من )به دوزبان فارسی و ترکی با محوریت اصلی زلزله سلماس در سال ۱۳۰۹ و با موضوع ویژه در مورد تاریخ و وقایع شهر سلماس از جمله، فاجعه ی اسف بار جیلولیق، دفاع مقدس و… در شهرستان سلماس برگزار شد.

در این جشنواره حدود ۲۲ اثر از اعضای نویسنده و فعال کتابخانه و دانش آموزان شهرستان به دبیرخانه رسید.

اهداف اصلی این جشنواره اهمیت دادن به تاریخچه و بیشینه شهر سلماس، کشف استعداد ها و پرورش آن است که در راستای کارگاههای داستان نویسی تدریس شده توسط دبیر محفل سمیرا ساعدی در کتابخانه شهید بهشتی سلماس، برگزار شد.

طی مدت اعلام فراخوان جشنواره نیز نشست های تخصصی تاریخچه شهرستان سلماس، توسط شاعر و پژوهشگر پیشکسوت جناب اقای جعفر قاسمی و آقای اسعدی، دبیر تاریخ و جغرافیا و آقای ویلسون تجدد صورت گرفت و آقای احسان صابونچی نیز در مورد کوههای شهرستان سلماس اطلاعاتی را ذر اختیار مخاطبان قرار دادند.

در نهایت سه اثر برگزیده شد که به ترتیب، اسما غفاری ، دلوین اطمانی و ساره موسوی برای داستان نفرات اول، دوم و سوم، و نیز خانم مینا کریمی ، آقای محمود تاوردی پور در بخش تقدیر ی قرار گرفته و از میان آثار نوجوانان نیز داستان درخت انار از ماهنی موفقی انتخاب شد.

دکتر محمد علی ضیایی، شاعر، نویسنده و مدرس داستان نویسی داوری این جشنواره را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.