×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فروش دارو در محلی غیر از داروخانه ممنوعیت قانونی دارد

به گزارش عصر سلماس، دکتر لعیا صدیق راد -مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی درمانی آذربایجان غربی- افزود: ارائه دارو از طریق شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی ممنوع است و این موضوع باید با جدیت بیشتر توسط رسانه‌ها در آگاه‌سازی به مردم و ارگان‌های ذیصلاح مانند پلیس فتا که وظیفه تحقیق و کشف جرایم فضای مجازی بر عهده آنهاست، دنبال گردد.

 

وی با اشاره به اینکه هرگونه عرضه دارو باید طبق قانون و زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام شود بیان داشت: داروهایی که اینترنتی به فروش می‌رسند، به علت عدم نظارت دقیق توسط کارشناسان حوزه دارو ممکن است تاریخ‌مصرف گذشته و یا تقلبی بوده و ممکن است استفاده از این داروها سلامت مصرف‌کنندگان را به مخاطره اندازد.

 

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اذعان داشت: متأسفانه در مواردی شاهد این موضوع هستیم که برخی از این داروها با عناوین فریبنده مانند داروهای لاغری، چاقی و … به فروش می‌رسند و جای تأسف دارد که اقبال شدیدی برای خرید این نوع داروها مشاهده می‌شود.

 

دکتر صدیق راد تصریح کرد: متأسفانه بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام‌شده و آزمایش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان واحد آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، وجود مواد مخدر و اعتیادآور در این اقلام دارویی فریبنده گزارش شده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق کالای قاچاق می باشد بنابراین از مردم فهیم خواهشمندیم تا از طریق سامانه تیتک نسبت به اصالت داروی ها تهیه شده اطمینان حاصل نموده و از خرید دارو از طریق فضای مجازی جداً خودداری نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.