×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت زردآلو از باغ‌های آذربایجان غربی آغاز شد

بعه گزارش عصر سلماس به نقل از ایرنا؛ علی دیانتی افزود: ۷۰ درصد از محصول تولید شده زردآلو در استان به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای تولیدی باغ‌های آذربایجان‌غربی است.

دیانتی با بیان اینکه بخش زیادی از این محصول در باغات شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، ماکو و شاهین دژ تولید می‌شود، ادامه داد: شهرستان ارومیه با تولید ۱۶ هزارتن زردآلو که بیش از نیمی از مجموع تولید استان را در بر می‌گیرد، به عنوان قطب تولید این محصول در استان محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان‌های کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی یادآور شد: زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول ارگانیک و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی آذربایجان غربی بیش از هفت هزار هکتار به ایجاد باغ‌های میوه اختصاص یافته و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب و گلابی پاییزه، میوه‌های مناطق نیمه‌گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

ارومیه با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زردآلو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.