×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش عصر سلماس ، به دنبال حمله نیروهای مسلح دولتی آذربایجان و به مراسم عزاردان حسینی در شهرک نارادان در اطراف باکو در آستانه اربعین حسینی وشهادت تعدادی از مردم عزادار در یک مراسم و پاک کردن نام مبارک امام حسین (ع) از دیوارهای منازل مردم و پاره کردن پرچمهای عزای آن حضرت، که موج اعتراضات مردمی را برانگیخت، جمعی از اصحاب فرهنگ، ارباب جراید ورسانه و هنرمندان و فرهیختگان استان آذربایجان غربی با انتشار بیانیه ای در شهر ارومیه، اقدام به کشتار عزاردان حسینی را تقبیح و محکوم کردند. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در آستانه اربعین حسینی و زمانی که میلیونها زائر مسلمان و غیر مسلمان از شرق و غرب عالم، با پای پیاده عازم زیارت مقبره سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بودند، در یک اقدام تآسف برانگیز از سوی پلیس کشور اسلامی آذربایجان، مراسم عزاداری حسینی (ع) در شهرک نارداران مورد حمله قرار گرفت و تعدادی از مردم شیعه عزادار کشته و دهها نفر مجروح شدند. بی شک این اقدام ناشایست جنایتی است که هرگز از حافظه تاریخ مسلمانان محو نخواهد شد. کشتن ملت مسلمان آذربایجان به بهانه های واهی عواقب شومی برای مرتکبان آن در پی خواهد داشت و حاکمان باکو باید مراقب پیامدهای این مسلمان کشی خود باشند.

البته بر آگاهان روشن است که دستهایی مرموز و آلوده در پشت پرده نمایش جنایتکارانه حادثه نارداران مظلوم نقش بازی کرده اند، این حادثه نفوذ جریانهای تکفیری – صهیونیستی در برخی ارگانهای حاکمیت آذربایجان را آشکارا افشا می کند مرتکبان این خطای تاریخی باید بدانند که نارداران مهد مردان بزرگ مسلمان بوده، و هیچ نیروی نمی تواند نور اسلام را از دل مردم مسلمان این دیار خاموش نماید. بازی با عقاید مردم و مقدسات اسلامی خطرناک است و بهای سنگینی را بر آنان مترتب می سازد. شایسته است اینان از سرنوشت برخی از حاکمان جنایتکار معاصر ممالک اسلامی عبرت بگیرند.

ما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان آذربایجان غربی، ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فاجعه نارداران، از دولت مردان باکو می خواهیم که متصدیان فاجعه خونین نارداران را مجازات و خسارات وارده به خانواده های قربانیان را جبران نماید.

همچنین از همه وجدانهای پاک و بیدار به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می خواهیم در مقابل این فاجعه خونین و مظلوم کشی در آذربایجان که کشور اسلامی – شیعی است، به رسالت تاریخی خویش عمل نمایند و ساکت ننشینند.

اروم نیوز

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.