×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش عصر سلماس ؛ مسعود حاجی علیلو صبح امروز در نشست خبری در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران در انتشار اخبار و وقایع مهم ثبت نام از دواطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند ثبت نام از دواطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی در بازه یک هفته در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در هفت روز مهلت قانونی، از مجموع 30 ثبت نام کننده یک نفر  زن بوده که با مراجعه به فرمانداری این شهرستان و وزارت کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

فرماندار سلماس، با اشاره به اینکه جوانترین نامزد 30 ساله و مسن ترین آن ها 71 سال سن دارد، اظهار کرد: در زمان بندی ثبت نام از 28 آذر تا چهارم دی سال جاری، دو نفر با مراجعه به وزارت کشور و 28 نفر با مراجعه به فرمانداری سلماس ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: هیات های اجرایی از امروز تا 14 دی کار بررسی صلاحیت های داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی را انجام می دهند و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراض خود را ارایه تا هیات های نظارت بر انتخابات، آن ها را بررسی و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان اعلام کنند.

فرماندار سلماس یادآور شد: شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراض های داوطلبان نامزدی تا 16 بهمن اعلام می کند.

وی ادامه داد: اسامی نهایی نامزدهای دهمین دوره مجلس در 20 بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

حاجی علیلو گفت: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته بوده و زمان رای گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هفتم اسفند همزمان با انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

آمار ثبت نام کنندگان انتخابات  مجلس سلماس - دی ماه 94  2 آمار ثبت نام کنندگان انتخابات  مجلس سلماس - دی ماه 94  1

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.