×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش عصر سلماس به نقل از ایرنا، قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در دیدار با سفرای شش کشور شرق و جنوب آسیا افزود: در سال های ابتدایی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان نظام و انقلاب تحرک های زیادی را در راستای ناامن سازی آذربایجان غربی داشتند که این تحرکات امروز با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی پایان یافته و امنیت مثال زدنی را در این استان شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر یکی از استان های امن و با ثبات برای سرمایه گذاری محسوب می شود و انتظار داریم با توجه به این ثبات، از پتانسیل های این استان برای اجرای طرح های سرمایه گذاری استفاده شود.
وی با اشاره به وجود دو کارخانه پتروشیمی و اجرای طرح هایی در راستای توسعه فعالیت های این بخش در آذربایجان غربی اظهار کرد: احداث شهرک پتروشیمی با مرکزیت پتروشیمی مهاباد در دستور کار ماست و آن را دنبال می کنیم.
استاندار آذربایجان غربی به دیگر ظرفیت های توسعه ای آذربایجان غربی پرداخت و ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر جاده اکو و جاده ابریشم، وجود 967 کیلومتر مرز با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان، ظرفیت های بالای ترانزیت به کشورهای مختلف و وجود منطقه آزاد ماکو، منطقه ویژه سلماس و خط آهن متصل به راه آهن سراسری از جمله این ظرفیت ها به شمار می رود.
سعادت گفت: در این استان علاوه بر وجود معادن با ارزش سنگ های تزئینی، طلا، مس، آهن و تیتان، سالانه 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که همه اینها زمینه عظیمی برای سرمایه گذاری صنعتی محسوب می شود.
سفرای 6 کشور چین، تایلند، ویتنام، فیلیپین، اندونزی و برونئی نیز در این جلسه سوال های خود را در خصوص راهکارهای همکاری بین دو طرف مطرح کردند.
سفرای این 6 کشور از روز دوشنبه این هفته در ماکو حضور داشته و با ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو آشنا شدند و امروز نیز با حضور در ارومیه با ظرفیت های این شهرستان آشنا شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.