×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش ايرنا، عليرضا رادفر رئيس ستاد انتخابات آذربايجان غربي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با پايان مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، هادي بهادري و روح الله حضرت پور از اروميه، همايون هاشمي و جهانبخش محبي نيا از مياندوآب – شاهين دژ و تكاب و شهروز برزگر از سلماس به مجلس راه يافتند.
وي افزود: در اين دوره از بين حدود يك ميليون و 200 هزار نفر افراد واجد شرايط 606 هزار و 901 نفر معادل 50.6 درصد در انتخابات حوزه هاي سه گانه استان شركت كردند.
وي با اشاره به مشاركت 48.5 درصدي مردم اروميه در مرحله دوم انتخابات مجلس اضافه كرد: از مجموع 355 هزار و 951 راي ماخوذه در اين حوزه انتخابيه، سيدهادي بهادري با 220 هزار و 197 راي و روح الله حضرت پور با 209 هزار و 705 راي راهي مجلس شدند.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان غربي اظهار كرد: حاكم ممكان ممكان با 116 هزار و 382 راي و مجيد دودكانلوي ميلان با 98 هزار و 895 راي در اين حوزه انتخابيه از راهيابي به مجلس بازماندند.
رادفر از مشاركت 66 درصدي مردم تكاب، 53 درصدي مردم شاهين دژ و 52 درصدي مردم مياندوآب در انتخابات روز گذشته خبر داد و گفت: از مجموع 177 هزار و 889 راي ماخوذه در حوزه انتخابيه مياندوآب – شاهين دژ و تكاب، همايون هاشمي با 61 هزار و 549 راي و جهانبخش محبي نيا با 61 هزار و 150 راي حائز اكثريت شده و به مجلس راه يافتند.
وي ادامه داد: محمد ميرزايي و مهدي عيسي زاده نيز به ترتيب با كسب 59 هزار و 726 راي و 54 هزار و 57 راي نتوانستند راهي مجلس دهم شوند.
وي افزود: در حوزه انتخابيه سلماس نيز شاهد مشاركت 73 هزار و 61 نفر معادل 52 درصد واجدان شرايط بوديم كه شهروز برزگر با 39 هزار و 809 راي به مجلس راه يافت و رسول جلاير با 32 هزار و 65 راي نتوانست به مجلس دهم راه پيدا كند.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات آرام و بدون مساله در آذربايجان غربي با وجود برخي بداخلاقي ها اظهار كرد: از همه كانديداها، طرفداران، اعضاي ستادهاي تبليغاتي، اصحاب رسانه، نيروهاي امنيتي و نظامي و انتظامي و هيات هاي اجرايي، نظارت و بازرسي كه در خلق چنين فضايي همكاري كردند، قدرداني مي كنيم.
به گزارش ايرنا، با راهيابي اين پنج نفر تركيب نمايندگان آذربايجان غربي در مجلس دهم كامل شد و نادر قاضي پور، سيدهادي بهادري و روح الله حضرت پور از اروميه، همايون هاشمي و جهانبخش محبي نيا از مياندوآب – شاهين دژ و تكاب، سيدتقي كبيري از خوي و چايپاره، شهروز برزگر از سلماس، جلال محمودزاده از مهاباد، محمد قسيم عثماني از بوكان، عبدالكريم حسين زاده از نقده و اشنويه، عين الله شريف پور از ماكو – شوط – پلدشت و چالدران و رسول خضري از سردشت و اشنويه راهي مجلس شدند.
مجلس دهم روز هفتم خرداد ماه سال جاري آغاز به كار مي كند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.