×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 بسمه تعالی

” اشهد انک قد اقمت الصلوه و آتیت الزکات و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر “

برای جامعه اسلامی مخصوصاً پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که همه ساله در مراسم سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان، عاشقانه حضور می یابند ، روشن و واضح است که مهمترین پیام نماز ظهر عاشورا ، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
امام حسین علیه السلام ، خود در بیانی می فرمایند: ” من عاشق نمازم ” وهمواره در سخت ترین شرایط ، حتی در حال جنگ نیز ، نماز خود را اقامه می نمایند.

بی شك اقامه نماز ظهر عاشورا توسط سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسين علیه السلام در حساس‌ترين و بحرانی‌ترين لحظات زندگی پر برکت‌شان ، حكايت از اهميت و توجه آن حضرت به فريضه نماز دارد ، چرا كه همان انگيزه و هدفی كه باعث اقامه اين نماز شد، محور قيام ايشان را شكل می‌دهد.
و حال که در تاسوعای حسینی امسال ، عزای شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و دیگر یاران با وفای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با روز جمعه واقامه نماز پر شکوه جمعه ، این میعاد گاه معنوی عاشقان، مقارن گردیده است؛ هر یک از عزاداران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با تأسی به قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام به عنوان علمداران اقامه این فریضه والای الهی، در سرتاسر ایران اسلامی خصوصاً استان شهید پرور ولایت مدار آذربایجان غربی در مصلاهای اقامه نماز جمعه سراسر استان حضور یافته و در اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه روز تاسوعا شرکت خواهند فرمود.

امید است با برنامه ریزی وهدایت روحانیت معزز و هیات های مذهبی و عزاداری حسینی و با همکاری ستادهای نماز جمعه سراسر استان ، نمازجمعه روز تاسوعای حسینی امسال نیز برگی زرین دراقامه این فریضه الهی قرار گیرد. ان شاء الله.

و من الله التوفیق

دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی

اروم نیوز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.