×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

  مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس عصر روز گذشته در سالن جلسات فرمانداری سلماس با حضور رئیس سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سلماس بررسی شد.

دکتر محمد رحیمی شهردار و مجری منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس همچنین در این جلسه با اشاره به مزیت و ظرفیت های شهرستان سلماس از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، صادرکنندگان دعوت کرد تا در اولین فرصت برای درخواست اراضی اقدام کنند چرا که اراضی مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی با کمترین تشریفات در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد و این نیز بزرگترین مزیت محسوب می شود.

حاجی علیلو فرماندار شهرستان سلماس در ادامه گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس، تنها منطقه مصوب دولت در آذربایجان غربی است و اولین منطقه ای است که  به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

گفتنی است شهرداری سلماس با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان همیاری شهرداری های استان فاز اول احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس را در 187 هکتار زمین که شامل فنس کشی، آماده سازی زمین و احداث کامل ساختمان گمرک منطقه است با اعتبار بالغ بر 60 میلیارد در آینده نزدیک عملیاتی نماید.

در این جلسه ضمن تاکید بر توافقات قبلی ، دستور ارسال ماشین آلات عمرانی و آماده سازی توسط مدیرعامل سازمان همیاری به زیرمجموعه خودش مساعد گردد.

لازم بذکر است زمانبندی کلی اعلام شده توسط سازمان همیاری ، آماده سازی فاز اول در سال 94 ذکر شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاههای ارومیه، خوی و تبریز و نیز نزدیکی به راه آهن قره تپه سلماس و مرزهای بازرگان، سرو و رازی و نیز مجاورت با شهرهای تبریز و ارومیه، درصورت راه اندازی یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی خواهد بود که تاثیر مثبتی در روند فعالیت های اقتصادی استان داشته و نیز خروج شهرستان سلماس از بن بست اقتصادی را موجب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. س

    اگر بنا بود این منطقه ویژه تاسیس شود تا الان شده بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.