×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آسفالت‌ریزی و ساماندهی مسیر دسترسی به ایستی‌سو سلماس

به گزارش عصر سلماس؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجانغربی با اشاره به استانداردسازی واحدهای اقامتی گفت: در سه ماه گذشته ۱۴ واحد اقامتی در استان مهرو موم یا تعلیق شدند و با ۴۵ مورد تورغیرمجاز گردشگری هم برخورد و به ۹۷ واحد گردشگری نیز تذکر داده شد.

مرتضی صفری، با اشاره به ضرورت مقابله با تورهای گردشگری غیرمجاز افزود: از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری‌ها درخواست می ‌شود از در اختیار گذاشتن وسایط نقلیه عمومی برای تورهای غیرمجازگردشگری پرهیز کرده و اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئتهای ورزشی استان هم از صدور مجوز برای تورهای گردشگری ورزشی غیرمجاز خودداری کند.

صفری، با بیان اینکه تبلیغ برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی یکی دیگر از موضوعهای مهمی است، اضافه کرد: برای این منظور از پلیس فتا درخواست می ‌شود با این نوع تبلیغات برخوردهای لازم را انجام دهند.

وی، همچنین از نمایندگی وزارت خارجه در استان خواست، تا روند ورود تورهای گردشگری از کشورهای همسایه به آذربایجانغربی را تسهیل کند تا شاهد افزایش هر چه بیشتر تعداد این تورها در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجانغربی، با قدردانی از استاندار آذربایجانغربی برای توجه به حوزه‌های میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان و صدور مجوزآسفالت‌ریزی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: برای این منظور مسیر دسترسی به روستای گردشگری گلمرز ارومیه، مسیر شهر تخت سلیمان به مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مسیر دسترسی به ایستی‌سو سلماس آسفالت‌ریزی و ساماندهی شده است.

صفری، در ادامه خواستار واگذاری بناهای تاریخی به این اداره‌کل شد تا زمینه لازم برای حفظ و نگهداری آنها و نیز بازگشایی برای بازدید مسافران فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.