×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

عصر سلماس : حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امروز در همایش مداحان و هیات های مذهبی سلماس که در آستانه ماه محرم برگزار شد، افزود: مداحان از گرایش به سمت آواهای مبتذل در مداحی خودداری کنند و در عزاداری های حسینی روحیه مبارزه و بیزاری از ظلم و جور را انتقال دهند.
وی اضافه کرد: در عزاداری امام حسین (ع) هیات های مذهبی باید به گونه ای برخورد کنند که هر فردی با هر سلیقه ای در این مراسم حاضر شود.
وی با بیان اینکه مداحان منادی معارف اهل بیت (ع) در جامعه هستند، اظهار کرد: عزاداری هایی که با بصیرت و شعور دینی نباشند، موجب گمراهی می شوند که این امر باید مد نظر مسئولان این بخش باشد.
امام جمعه سلماس هدف از قیام امام حسین (ع) را اصلاح در امت جدشان و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: آن حضرت با هدف حفظ اسلام، قرآن و حفظ سنت های پیامبر اسلام (ص)، دست به قیام زد که ذکر این نوع مطالب می تواند بر آگاهی مردم بیفزاید.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سلماس هم در این همایش گفت: 70 نفر تبلیغ کننده دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند.
حجت الاسلام محمدلو اظهار کرد: این روحانیان از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان به مناطق مختلف شهری و روستایی سلماس اعزام شده و برنامه های تبلیغی مختلف به خصوص در حوزه تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) را در مناطق مختلف شهرستان اجرا می کنند.
سرهنگ حسین رمزی فرمانده انتظامی سلماس نیز در این مراسم از همکاری 100 پلیس افتخاری این شهرستان با هیات های عزاداری دردهه اول محرم خبر داد.
76 هیات مذهبی در سلماس فعالیت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.