×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش : عصر سلماس
DSC_0063

سوال : سلام دارم خدمت برادر ذاکری , رئیس محترم کمیسیون فرهنگی , اجتماعی و امور بانوان شورای اسلامی شهر سلماس , تبریک عرض میکنم و از بابت تقبل این مصاحبه تشکر می نمایم .
پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم , حسبنا الله و رضوا ما آتاهم الله . بنده هم خدمت شما و دیگر همکارانتان در حوزه خبر و کار خطیر خبر رسانی عرض سلام و خسته نباشید دارم و امیدوارم در یکسال پیش رو , بیش از پیش با اصحاب محترم رسانه ارتباط موثر و مستمر داشته باشیم چرا که فرهنگ و فرهنگ سازی یک کارمقطعی و فعالیت موقتی نیست بلکه یک جریان است و بطورمکرر و مداوم بایستی فضای مد نظر و افراد مورد هدف را تحت توجه قرار داد و این ممکن نیست مگر با حضور و حمایت اصحاب رسانه و استمراردر ارتباط و اطلاع رسانی متقابل ( مردم با مسئولین ) .
سوال : اگر موافق باشید قبل از سوالات , مقدمه ای راجع به کمیسیون فرهنگی ,اجتماعی و امور بانوان شورای اسلامی شهر سلماس داشته باشید ؟
پاسخ : ببخشید بنا به تجربه شخصی باید بعرض برسانم بنده به اقتضای مسئولیت هایم , حرفه های متعددی را تجربه نموده ام و بصورت حرفه ای در فعالیت های مختلف فرهنگی نقش داشته ام اما در اینجا بجرات و بصراحت اعتراف می نمایم علیرغم توفیقات در خور توجهی که خداوند نصیبمان نموده تنها , ناتونی ام این بوده که حریف تحریف ها نشده ام , یعنی از آنجایی که حرف و حرافی در زمانه ما و جامعه ما قاعده و قانون بازدارنده ای نداشته و ندارد , بنابراین صلاح آنست نسبت به عملکرد کمیسیون فرهنگی , اجتماعی و امور بانوان شورای شهر سلماس , در دو سال گذشته هیچ نقدی حتی از نوع ( منصافانه ) آن نداشته باشم و تنها در این نوبت از تلاش هایی که بوسیله اعضای محترم کمیسیون بقدر وسع شان بعمل آمده است , تشکر بنمایم.
سوال : آیا می شود پرسید قبول این مسئولیت توسط شما چه ضرورتی داشته و حاضر به قبول آن شده اید ؟
پاسخ : بنده عقیده ام بر اینست تکلیف تنها کلمه ای است که توان مخالفت و مقاومت را از یک انسان مکتبی سلب می نماید و تاب و تحمل مسئولیت و خدمت را در آدمی مضاعف و می کند . همچنین حتما استحضار دارید در سومین سال از حیات شورای دورچهارم ، بیشتر مسئولیت ها براساس تخصص و بر حسب تکلیف ، تقسسیم بندی شده است. در این راستا پیرو پیشنهاد هیات رئیسه سال سوم ، بنده متقاعد به قبول این مسئولیت شدم . اگر چه اعضای علاقمند تر و توانمند تر در این کمیسیون حضور دارند، اما شاید به دلیل حرمت ، تجربیات و نظراتی که بنده در عرصه فرهنگی و صحنه اجتماعی داشتم , اعضای محترم کمیسیون مذکور, ریاست آن را بمدت یکسال به بنده تفویض نمودند که از همین جا , بطرف شما و سایر دلسوزان و صاحب نظران جهت یاری و راهنمایی کمیسیون , دست همکاری دراز می نمایم.
سوال : شما به عنوان عضو شورای اسلامی شهر اولویت و ترجیح های شهر و شهرداری را در چه می دانید؟
پاسخ : ببیند آنچه پشت تلفن و تریبون و حتی شبکه های اجتماعی می شود گفت و نوشت، با آنچه در واقیعت با آن روبرو هستیم متفاوت است. ما باید ضرورت ها را بیان کنیم ظرفیت ها را بررسی و ضمانت ها را بیابیم . اگر به اشراف اطلاعاتی و ولایت دینی و قانونی دیدبان فرزانه انقلاب، مقام معظم رهبری قایل هستیم پس تکلیف روشن است. ایشان در فرمایشی فرمودند که (فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم) و همچنین در دیدار چند روز اخیرشان با فرماندهان گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مکررا تاکید داشته اند (مقابله با نفوذ فرهنگی بیگانگان از نفوذ سیاسی ، نفوذ امنیتی و نفوذ اقتصادی مهمتر و حساس تر است ) از طرفی همه می دانیم فرهنگ دربرگیرنده تمام شئون زندگی شخصی و اجتماعی و اداری و حرفه ای همه ماست.بنابرین هرچه در یک شهر، شورا ، شهرداری و شهروندان آن شهر متصور باشد مشمول مقوله فرهنگ است .و با کار فرهنگی می شود نتیجه اجتماعی، اقتصادی،سیاسی و دینی مورد انتظار را به ثمر نشاند. و این است آ ن اهمیت عظیم کار فرهنگی در یک شهر.
سوال: در خاتمه این گفتگو لطفا مواردی از اقدامات عملی مد نظر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سلماس در یک سال آتی را بیان فرمایید؟
پاسخ: اگر موافق باشید به سوال شما بعد از برگزاری دومین جلسه کمیسیون مذکور که بزودی خواهد شد و تصمیمات اجرایی اتخاذ خواهد گردید، ب مبسوط پاسخ دهم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های فارسی یا تورکی باشند منتشر نخواهند شد.