
علیرضا منظری توکلی، به توضیح برخی از محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط جمعی از نمایندگان مجلس پرداخت و گفت: سال گذشته طرح رتبهبندی معلمان از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس به صحن آمد و شامل اصل ۷۵ شد، اما دولت بودجه و هزینههای لازم را برای اجرای آن بر عهده نگرفت.
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیهدر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شد دولت در این زمینه لایحهای به مجلس بیآورد اما زمانی که از وزیر محترم سوال شد چرا لایحه مذکور به مجلس ارائه نمیشود مدام میگفتند؛ در دست بررسی است.
وی با تاکید بر اینکه طرح رتبهبندی ابتدا باید موجب رفع تبعیض شود، افزود: طرح رتبهبندی معلمان باید با کیفیتی حداقل معادل ۸۰ درصد دریافتی اعضاء هیات علمی دانشگاهها اجرایی شود، چراکه تنها در این صورت میتوان گفت این طرح به درستی اجرا شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم شورای اسلامی همچنین یکی از مهمترین دلایل و محورهای استیضاح وزیر را معیشت فرهنگیان دانست و گفت: نمایندگان برای حل این مشکل انتظار برداشتن گامهای موثرتری توسط وزیر آموزش و پرورش را داشتند.
منظری توکلی ادامه داد: اگر وزیر به حل مشکل فرهنگیان اهتمام میورزید همان طور که مجلس با وزیر بهداشت و درمان برای حل مشکل معیشت پرستاران همکاری کرد با آموزش و پرورش نیز همکاریهای لازم صورت میگرفت و بخشی از این مشکلات حل و از تبعیض موجود کاسته میشد.
وی در ادامه به موارد دیگری مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که موجب استیضاح وزیر شد اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه اجرای این بخش به بودجه کافی نیاز دارد اما بررسی همکاران نشان میدهد در این زمینه هم اقدام مطلوبی صورت نگرفته است هر چند نمیتوان کارهای انجام شده را نادیده گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین معتقد است هنوز برای برخی از مسائل دیگر مانند مشکل کلاسهای چند پایه در آموزش و پروش عشایر کشور، برنامهای ارائه نشده است.
https://asrsalmas.ir/?p=853